2014. június 30., hétfő

1. Kuba-nagyon nehezen indul...szálláskeresés, tájékozódás, előkészületek...1.

Ilyen nehézkesen és ilyen nagyon vontatottan még semmi nem indult.
Nem lehet foglalni szállást még, csak október 30-ig legfeljebb, pedig nem irodán keresztül akarom, hanem a szállásfoglaló oldalakon. Mégsem.
Akinek írok, nem mindenki  válaszol. A magyarok főleg nem :( De így utólag nem is bánom. Hadd ne én könyörögjek, hogy ugyan már fizetni szeretnék...ez a halálom..

A Brisas Guardalavaca esküvőszervezője előtt le a kalappal, Ő igen és szinte azonnal, bár 6 óra az időeltolódás-ők vannak előbbre 6 órával. Az esküvőhöz a 2 útlevélen kívül -még a  születési anyakönyvi kivonat sem kell- semmi nem kell szerencsére. Ja meg pénz, nem kevés.

Találtam egy kinti irodát, aki szintén, bár nagyon nehezen érti meg, hogy mit szeretnék és amit Ő ír azt én nem :) Még 2 levélváltást adok neki, ha nem akkor megköszönöm a munkáját!

Úgy döntöttem, hogy autót nem tartunk 17 napig 1300 euroért -legfeljebb csak 10 napra bérlünk-, így a lehető legkevesebb napot szeretném kocsibérléssel foglalni. Inkább azt a pénzt megspórolom, vagy valami másra használom.

Repülőjegyre még várok, van akció Bécsből, csak az 2 átszállás és nagyon nem tetszik. Amit megspórolok a jegyen, azt majd kiadom parkolásra a bécsi reptéren. Inkább még várok, nem lesz más lehetőség, akkor megveszem drágán, ahogy írtam már korábban is. Ja és Kuba rohadt drága-biztosan a turistáknak. Bármennyire vagyok rugalmas, vagyok annyira kényelmes, hogy dolgokról nem mondok le és az elképzeléseimet nem adom fel.
Sokkal többe fog kerülni, mint eddig bármi! :((( Sajnos Kuba nem olcsó, kiváltképp a turistáknak nehezítik meg a dolgukat...

Link gyűjtemény, ami később is hasznos lehet:

http://www.cuba-maps.com/destinations/havana/old_havana.asp

Belső repjegyetwww.momondo.com innen foglalok:  www.momondo.com

Ez lesz a végső útiterv, ami költségileg is vállalható számunkra:
1. érkezés Havannába, Alicia Penthouse Havana-Vedado, 3 éj
2. Havanna, városnézés-felfedezés Ladnai Tibivel egész nap 40 CUC(30 euro)
3. Havannából kirándulunk január 21-én egész nap Vinalesbe
4- Havannából repülünk Holguinba Cubana de Aviation-nal, majd transzfer vagy taxi Guardalavacara a Brisas-ba.
4-11. Brisas Guardalavaca 7éj, esküvővel megspékelve: esküvő január 26-án 16 órakor.
11- Autóbérlés még Guardalavacan és indulás Trinidadba Camagüey-n keresztül 1 éj itt előtte szállás itt:
Puerto Principe 2*reggelivel/2fő/1éj 28,4 euro
12-. nap 5 éj Trinidad, Playa Anconon a Hotel Club Ancónban  AI
17-21. napon indulás autóval  3 éj Cayo Santa Maria, Villa Las Brujas AI    /2fő/3éj a
21-23 napon vissza Havannába, itt 2 nap (3 éjt kell foglalni), mert későn indulunk a reptérre.
Itt szeretnék egy ilyet: CLASSIC CAR TOURS IN HABANA.
23. nap...a következő napon egy Hemingway-túrát is akarok, amivel megnézhetjük Cojimart. Ha mégsem,  akkor csak elugrunk Cojimarba:) vagy reggeltől strandolunk egyet Havanában-és még aznap délután 16-kor gondoltam indulni a reptérre....
Este indulás haza (február 9-én este 19 órakor)
24.nap érünk haza Budapestre késő este és még onnan kocsival sok-sok km....

2014. március 17.
Megvettem a  repjegyet,..1458 euro/2fő....... volt Aeroflottal Budapestről Havanába. (470ezer Ft/2fő)
Jött egy nagyon jó ajánlat 426000 Ft/ 2 főre, de mire foglaltam volna, azt írta a rendszer, hogy már nincsen... szerintem nem is volt!

2014. június 2.
Sikerült kedvemre való szállást találni Havana Vedadoban: Alicia Penthouse Havana
150 CUC-t a helyszínen.

Majd nagyon felbátorodva, hogy van repjegy Havanából Holguinba január 22-én, így ezt is megvettem:
187 euro/ 2 főre, igaz csak odafelé Cubana de Aviation.

Majd lefoglaltam egy olyan szállást Vedado, közel a 23. utcához is visszafelé, ahol igaz csak 2 éjre leszünk, de mivel késő este indul haza a repülőgép-így inkább 3-t foglaltam: ezt ki kellett előre fizetni: 136,7 euro/2 fő volt/ 3 éj-reggelivel szintén:
Paseo Habana

2014. június 10.

Szintén sikerült az érkezésünk napjára foglalni transzfert a José Marti Intl Terminal 3-ról a havanai szállodába: ez 30 CUC lesz, ott kell fizetni.
TRANSZFER Havana Reptér-Vedado HOTEL:


2014. június 12.

A mai napban a legszebb, ami ehhez az úthoz tartozik, bár gyanítom nem ez az első és az utolsó sem:(
Nagy kínomban keservemben kitaláltam, hogy a Brisas Guardalavaca saját honlapján írok nekik hátha lehet foglalni. Nem lehet, csak 2014. év van:( Akkor előkotortam egy mélcímet és arra írtam. Megírtam hogy
tól ig 7 éj 2 fő AI és standard szoba, mert az esküvő árában van upgrade stb. Erre kapok mélt hogy rendben van a foglalásom (confirmed) 228 per night.....
Na ez mi? CUC vagy euro / éj? Ezt biztosan nem fogom lefoglalni, ennyiért meg főleg. A legdrágább oldalon 730 euro/2fő/7 éj AI ellátással(csak ez van).
Kíváncsi leszek mit írnak....
Természetesen 228 CUC /vagy USD/éj éj...:( Az egy kicsit sok:( Lemondtam.
Viszont itt tudtam foglalni: http://www.hotelescubanacan.com/portal/web/guest/home
Lefoglaltam  Hotel Brisas Guardalavacat, 2015. január 22-január 29-ig 7 éjre AI ellátással, 693 euroért.
Itt lesz az esküvő.
Az mégsem 1596 CUC =1169 euro... ezek szerint saját honlapon nem jó foglalni..
Pár óra múlva egy úr a szálloda managere írt, hogy köszöni, hogy őket választom, de sajnos nincsen irodájuk Magyarországon, akivel kapcsolatban állnának és ajánlott több irodát is. Majd azt is ajánlotta, hogy olcsóbban tudok foglalni valamelyik kubai irodánál:) Megköszöntem kedvességét és írtam, hogy már foglaltam és megyünk hozzájuk nyaralni  és esküvőzni:)

2014. június 16. hétfő

Megjött a ruhám:) Nagyon tetszik, mindenhol jó:) Tuti:)

2014. június 23. hétfő

Ma Yoania megírta, hogy 2015. január 26-án, délután 16 órakor lesz az esküvői ceremónia :)

2014. július 9. szerda

Úgy döntöttem, hogy Guardalavacaról nem egyhuzamban megyünk Trinidadba, mivel autópálya nincsen, csak valami főút-ezért Camagüey-ben eltöltünk egy délutánt és egy éjt. Bőven elég lesz ez nekünk....
Itt foglaltam: Puerto Principe Hotel 2 * reggelivel/2fő 28,4 euro.
Ezen az oldalon: www.cubatravelnetwork.com

2014. július 16.
Lefoglaltam a trinidadi szállást, Hotel Club Ancón AI 2015. január 30-február 4-ig/5éjre.
itt: www.cubatravelsclub.com

2014. július 17.

Ma lezuhant a Malaysia Airlines MH17-es utaszállítógépe, ami Amszterdamból tartott Kuala Lumpurba:(
Ukrajnában lőtték le, még nem tudni pontosan, hogy kik, csak sejteni lehet.
Teljesen felzaklatott, de szerintem nem csak engem:(
Ez egy borzalom. Akár mi vagy családunk, ismerőseink is ülhettek volna  a gépen.
A területet el kellett volna kerülni, de valamiért nem volt fontos senkinek, hogy ezt a  nagyvilággal is közöljék:(
Azóta a www.flightradar24.com oldalt bújom.
Az Aeroflot kiadta közleményben, hogy nem képnek be Ukrajna légterébe, azóta ezt keresem: valóban kerülnek felfelé Belorusszia felé.
Havanna-Moszkva járat útvonala


Kubai utunk  költségei esküvővel, január 18 - február 10-ig
tervezés alatt........

+ kötelező utasbiztosítás, ami Kubába érvényes, mert a határon ellenőrizhetik, kérhetik



5 megjegyzés:

  1. Szia Kriszti, ez a kinti esküvő papírintézésileg nem lehet valami egyszerű, ha csak belegondolok,hogy mennyi vacak kellett nekem itt, Németországban is. Mi előtte gondolkoztunk, hogy ha úgyis megyünk Fuerteventurára, mi lenne, ha ott házasodnánk, erre valami hivatalos oldal közölte, hogy Sapnyolországban nem adnak össze külföldieket, akiknek ott nincs állandó lakhelyük. Szóval még ilyen is van, hogy egy ország ezt elutasítja.
    Én az autókat nekünk most az economy rent a car-nál foglaltam, fele annyivolt, mint bármelyik másik kölcsönzőnél, nézted már náluk is?
    Szállással itt is így van,hogy csak októberig érvényesek a katalógusok, árak, irodától nem lehet foglalni még novemberre, de privát úton persze igen.
    Mikor akartok utazni? Érdekes és izgi lesz ez nagyon esküvővel, meg bérautó nélkül ilyen távokra.
    puszi

    VálaszTörlés
  2. Nem az esküvői papírokkal van a baj, mert a születési anyakönyvi kivonaton kívűl semmi nem kell hozzá-na meg pénz.
    Autót bérlünk, de csak 10 napra, repülünk inkább Holguinba, Guardalavacara. Ott esküvő és onnan csavargunk. Oda kell az autó, mert vonat nincsen, buszok távolságiak Viazul, nem éppen nekem találták ki.
    Az autóbérlés kb 700 euro lesz 10 napra!!! Ami rettenetesen sokde ez van. Cubanacan-on kívűl és a Rex-en kívűl nincsen más lehetőség itt autót bérelni. Amerikai cég pedig nem játszik náluk,illetve nemzetközi sem :(
    Kubába nem lehet csak úgy semmit csinálni. Külön kötelező napi biztosítást kötni a kocsira is. Hiába van egy kalkulált összeg azon felül: kb 15 euro/nap. Akkor nem fogadnak el Amerikához kötődő bankkártyákat stb.
    Szállást egyenlőre keveset lehet még foglalni magán úton is, hiszen én úgy szoktam.Úgy néz ki, hogy a kubai szállásfoglaló oldalakon is október 31-ig lehet csak foglalni, a többi pl. bookingon nem is létezik ez az ország és sok más ehhez hasonló szállásfoglaló oldalon sem:( Nagyon zárt és zárkózott ez az egész, ezért is olyan nehézkes. Érdekes módon belső repjegyet viszont lehet venni.
    Úgyhogy autóval járunk be mindent, így is nagy távokat fogunk menni, de nem annyit amennyit terveztem először.
    De amúgy ha nem lenne autó, akkor sehová nem jutnánk el. Mint írtam busszal nem akarok. De szerencsére ma már jobban átlátom és jobbat tudok kihozni belőle. puszillak és olvaslak:)

    VálaszTörlés
  3. Kubában minden nehézkesen megy, ezt kint tapasztalni fogod :) De minél nehézkesebb,annál jobb lesz ;) ez fix :)

    VálaszTörlés
  4. India után kiváncsian vàrom. Kint nem akarok már semmit intèzni.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hála neked sokat megtudtam Kubáról:)) Nagyon köszi!:)

      Törlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...