2014. május 28., szerda

Újra vagy mindig török tengerpart? Alanya + Isztambul2014

 2014. január 05. vasárnap

A nagy utazásunk miatt/előtt -amit 2015. jan-feb között tervezünk- ebben az évben, nem gondoltunk
menni őszi nyaralásra. Az a nagy utazás nagyon megterhelő lesz anyagilag, jobban, mint az eddigiek.
De azért persze mennénk valahová, ahol meleg van, napsütés és tenger.
Meg májustól végig dolgozva  a nyarat egészen januárig egyfolytában-nem bírjuk ki. 4 havonta legalább el kell menni valahová., telefon kikapcsolva és nem gondolkodni semmin.
Utazási iroda kizárva, nem csak az ára miatt, hanem nem-sokkal olcsóbb, mi alakítjuk, hogy mit szeretnénk látni, hová akarunk menni és csődbe is mehet ennyi idő alatt:(

Kb: 140000 Ft/ fő a keret. Hárman mennénk újra.
Ja nem 5-en :)

Ilyen körvonalazódik szeptember végére-október elejére 10 napra ( 7 éj tengerpart és 2 éj Isztambul) :

Indulás Budapestről Wizz Air-rel, majd Isztambulban átszállnánk és repülnénk még aznap  
Alanya Gazipasha repterére.
Itt lennénk  egy hetet vagy valami hasonlóban:
Kahya Hotel Alanya  AI
Az elvárásaim: Kleopátra Beachen legyen, nagy tágas úszómedencével, ellátással. És árban is elfogadhatónak kell lennie.
majd vissza Alanyából Isztambulba a Pegasus Airlines-al, és
Isztambulban még 2 éj/ 3 nap itt: Ersu Hotel Isztambul
Ebben benne van minden, amit szeretünk.

Transzfer linkek Alanya Gazipaha reptérre-Alanya városba:

 http://www.alanya-transfer.com/en/

 2014. január 5. vasárnap

A nézelődést, keresgetést ma tettek követték:
Megvettem a repjegyeket, mindet. Ráment jó 2 órám és belefájdult a fejem.
A Wizz jegyek BUD-IST-BUD 35000 Ft-ba kerültek, csomaggal.UPDATE: volt 30%-os csomag akció: vettem még angy csomagot és nagy kézit is.A PGS-hez pediga  májusi jegyekhez kapott pontokkal fizettem a csomagkülönbözetet:) Már megérte :)
A Pegasus jegyek IST-Alanya-IST jegyek 11900 Ft-ba csomaggal, 15 kg-al.
Pegasus Airlines
A Pegasus jegyekkel igencsak eljátszottam egy darabig, mert nem adott 5 főre jegyet, csak a magasabb áron:( És ahányszor visszaléptem, mindig magasabb és magasabb áron kínálta  a jegyeket. Már 350 euro/5 fő árnál tartottam, a tervezett 175 euro/5 fő helyett. Meg csak 2 főre van jegy azonos áron, utána meg csak 4-re ...:( majd csak utolsó 2 jegy és így-pedig csak próbálgattam a foglalást...
Átültem másik géphez töröltem a sütiket és láss csodát, lett jegy, méghozzá olcsón, mert nem euroban kértem fizetni, hanem török lírában. A bank az eurot nagyon magas árfolyamon váltotta volna, a török líra pedig sokat gyengült az elmúlt hónapokban az eurohoz és Ft-hoz képest is - így jobban jártam, ha lírában fizettem-így számolta  a bank.Hú hogy én néha milyen okos vagyok :D
A török líra árfolyama 101,2 Ft, ez augusztusban: 120 Ft volt, majd szeptemberben 116 Ft-ra csökkent.
Így is nyertem a vásárláson több 1000 Ft-okat azáltal, hogy nem euroban kértem a vásárlást, hanem lírában.
Ez mellett döntöttünk:
Kahya Hotel Alanya AI


 a www.alpharooms.com oldalon sikerült januári akció keretében foglalni, biztosítania  helyünket csak:
10 font, azaz 3576 Ft fizetése mellett. A többi utazás előtt 4 héttel esedékes,
 augusztus 26-ig kell kifizetni a többit.
Azóta fizettem részletet, hogy ne egyszerre kelljen kifizetni a  teljes összeget!

 2014. február 19.
Szállást foglaltam Szeptember 30-október 2 közötti 2 éjszakára Isztambulba ide:
Ersu Hotel Isztambul


2014. április 6.

Költségek 5 főre:
235000 Ft  repülőjegyek csomaggal  (47000 Ft)+ csomagok 24000 Ft (mindenkinek van 1 nagy feladott és 1 nagy kézi)
344000 Ft  (869 angol font) Kahya Hotel AI ellátással 7 éj (69000)
27000 Ft 90 euro oda-vissza Reptéri transzfer privát kisbusszal 5 főre Alanya (helyszínen kell fizetni)
75000 Ft Isztambul szállás 2 éjre, reggelivel Ersu Hotel 5 fő (56 euro/2éj/fő reggelivel)

2014. május 28.
Jó hír: jön a  Pegasus Airlines Budapestre.
Ezáltal valószínű kedvezőbb áron juthatunk Budapestről Törökország nagyon sok eddig szinte elérhetetlen városába:) a másik előny, hogy a Wizz Air-amit ki nem állhatok- talán csökkenti a jegyei árát-mert bizony hatalmas konkurencia lesz neki a Pegasus.főleg, hogy hiába fapados a flyPGS, 20 kg csomag alapból benne van a jegy árában nemzetközi jegy ezestén, illetve egy nagy és  kicsi kézipotyó , amiért a Wizz-nél szigorúan büntetnek-itt nem kell még fizetni sem érte.
Na ez a konkurencia :)

2014. június 7.szombat

Na ma lépett a Wizz Air: 33 %-kal akciózta  a csomagok árait, így vettem még 2 nagy csomagot és 1 nagy kézit-ennyi hiányzott a boldogsághoz-jóval olcsóbban az eredeti árnál! Na ez már a www.flypgs.com jótékony hatása:)

2014. szeptember 15.hétfő

Online becsekkoltam a WizzAirhez: 30 nappal indulás előtt lehet ezt megtenni.
Kinyomtattam a beszállókártyákat, bár volt egy kis gebasz, mert az utólag vett csomagokat csak nem akarta a rendszer hozzájuk adni, az ügyfélszolgálattal is 2 x kellett beszélnem, szerencsére megértették, hogy mit akarok, igaz 2. hívásra :)
Visszafelé Isztambul-Budapest járaton megszüntették az online check-int.

2014. szeptember 20. szombat


Mostantól fogok tudni a Pegasushoz is becsekkolni online, igaz itt csak 72 órával lehet indulás előtt :(
Becsekkoltam:)

Úgy néz ki, hogy az időjárás is kegyes lesz velünk mind Alanyában:  Alanya 2014 szeptemberi előrejelzés időjárás
Mind Isztambulban szept. 30-október 2 között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kappadókia és Antalya szeptember végén -1.Tervezés

 Szeptember végén újra Kappadókiába utazunk-sok év után 2010-ben jártunk itt-most saját szervezésben térünk vissza ahogy legjobban szeretünk...