2011. október 26., szerda

Bled és környéke -Szlovénia 2011. október 2-4.

Pletna  a tavon

Megint hirtelen ötlettől vezérelve vásároltam nyaralást a csak1utazas.hu-n.
Bled, Szlovénia.
Mivel csak és kizárólag akkorra akartam az utat tenni, hogy nagyon jó idő legyen= ne essen az eső, így a www.accuweather.com oldalon megnéztem, mikor lesz tuti idő. Ez korábbra esett, mint mi terveztük, így a foglalás utáni hétvégén már indultunk is:o)

Reggel korán 7-kor indultunk,  3 óra 20 perc alatt odaértünk, végig szlovén autópályán mentünk.
Nagyon furcsának tartottam, hogy egy ekkora turisztikai központ mint Bled, csak 11 km-el az odaérkezés előtt van feltüntetve először az autópályán! a GPS nem is ismerte az utat amin mentünk, még jó hogy volt térkép nálunk:(

A szlovén pályamatrica 2011. októberében.  7 napos 4500,- ft.
A szállodát 14 órától foglalhattuk el, nem is mentünk előbb, hanem inkább próbáltuk okosan kihasználni az időt. Leparkoltunk a tó mellett- a száraz bobpálya előtti parkolóban és elindultunk körbe a tó körüli sétányon.
A pletnákig jutottunk-ez az a 18 személyes fa csónak, aminek van 1 evezőse, és Ők visznek át a tóban található szigetre.

12 euro/ fő volt az út oda és vissza, meg is várt bennünket, fél órát tartózkodtunk a szigeten, ami a Bled egyik jelképe a templommal együtt.
Bledi sziget

Visszajöttünk után beültünk ebbe a nyitott étterembe és megebédeltünk. pleiszkavicát ettünk ajvárral, burgonyával és  hagymával.o))))

Az ebédért durván 30 eurot fizettünk 2 főre, nagyon szép helyen a tó mellet és kilátással a tóra- az étel nagyon ízletes és finom volt!

Majd elindultunk a szállást elfoglalni, a szobánkat átvenni.
Szállodánk: Hotel Krím

Nagyon hamar megtaláltuk a Hotel Krím-et: ilyen gyorsan még szobát nem kaptunk sehol: Eddig mindig az volt az érzésem, hogy minek jöttünk ide, mert szoba az nincsen, vagy nincsen kész-mintha nem is tudnák, hogy jön valaki stb-érzésekkel voltunk tele,-de itt megérkeztünk és azonnal a kezünkbe nyomták a kulcsokat, étterem kártyát, Spa jegyeket, kávé és sütemény bónokat és megmondták merre van a szoba és hogy ingyenes  a wi-fi !

Felcuccoltunk a szobába, ami tiszta volt és nagyon megfelelt erre a 2 éjre. Az erkélyről a Bledi várra láttunk.
Gyors átöltözés után újra kimentünk a tóhoz, nagyon szép, nyárias idő volt. meleg, sütött a nap és millió ember volt az éttermekben, sétáltak a csodásan szép, smaragdzöld színű víz körül.

Fagyiztunk, sétáltunk és csak úgy ücsörögtünk a tó egyik padján a langymeleg időben.
Este vissza a szállodába, gyors zuhany átöltözés vacsorához és irány az étterem.

A szálló éttermében kérték a szobaszámot és mehettünk vacsizni: svédasztalos vacsora volt. nagyon ízletes hideg és meleg előételekkel, salátákkal, frissensültekkel, sajtokkal , gyümölccsel.
halálra ettük magunkat és azonnal mentünk is aludni, bár eléggé el voltunk fáradva az utazástól és a sok új élménytől ami ezen a csodaszép helyen első nap ért minket!
Én korán kelő vagyok, második nap magamtól keltem-na meg segített a közelben lévő sok templom harangzúgása is!

Reggelinél szintén a bőség fogadott bennünket:)

Reggeli után elindultunk megkeresni a Szlovénia jelképének számító Vintgar-szurdokot-amit meg is találtunk: volt gyalogút  is Bledből, de mi autóval mentünk. A parkoló kihalt volt, pár autó állt benne. Amikor kiszálltunk a kocsiból azt hittem menten megfagyok! Még jó, hogy volt nálam bélelt kabát-a leheletünk látszott:)))
Megvettük a belépő jegyet a pénztárnál: 4 euro volt /fő. Megkérdeztem a hölgyet, hogy mennyi idő alatt lehet megtenni, mert kiírást nem találtam. azt mondta 1 óra oda-vissza. Na gondoltam akkor nekünk 2,5 legalább kell-így is lett!

Az első lépések után egy csodaszép, koromfekete mókus futkozott az úton és a fákon, majd Ő is elhagyott bennünket:)

A szurdokot bejárni nagyon könnyű, nincsen emelkedős része, a vízesések csodaszépek és látványosak, a környezet zöld, a kristálytiszta víz smaragd színű!

Tele vannak hallal, ami szintén nagy élmény volt, a hidakat rendszeresen karban tartják-mi is találkoztunk munkásokkal. éppen léceket cseréltek.

Mi egy emberrel sem találkoztunk odafelé-ami nem volt baj, mert nyugodtan tudtunk fényképezni, nézelődni.
Mielőtt a vége felé értünk volna, volt egy nagy viadukt és alatta egy kisebb vízesés, amiben nagy fa rönkök is voltak. Innen még kb 100 m- és ott volt a 16 m magas vízesés, ami hatalmas élmény akár felülről a hídról vagy akár éppen közvetlen alatta!

A szurdokot innen is meg lehet közelíteni, és visszafelé is lehet menni, itt is van pénztár, sőt WC is!
Lassan szépen sétálva elindultunk visszafelé és összesen nekünk mint írtam 2,5 óra volt az egész túra, ami nem megerőltető, nem kell létrákat mászni, nem veszélyes és nem is meredek, kisgyerekkel is bátran ajánlom bárkinek:)

Útúnk innen visszavitt Bledbe, fel a vár alatti parkolóba. A belépő 8 euro volt fejenként, ahol megnéztük a nyomdát és egy fényképes galériát és minden más egyebet, bár engem sokkal jobban érdekelt a kilátás  a tóra, ami leírhatatlan és a vár mögöttről látszik a Triglav.

Nagyon jó fényképeket készítettünk innen!
Bohinj felé

Elindultunk a vár után Bohinj-ba. Nagyon szép és takaros házak, falvak mellett vezetett az útúnk: nincsenek a házak bekerítve, a mező közepén egyszerre tárolják a téli tüzelőt, tisztaság, gyönyörű alpesi legelők stb.
A Bohinji tó csodaszép: mint egy festmény kinagyítva, mellette pedig a magas hegycsúcsok.
Bohinji tó

Az út végéig mentünk, sok kerékpárossal találkoztunk, majd a parkolóban letettük  kocsit és a Savica-vízeséshez másztunk fel! nem sok vizet hozott, de nagyon magasról jött lefelé! itt is csináltunk pár képet majd a lefelé út gyorsabban telt, mint a felfelé.

Savica vízesés

Visszamentünk Bledbe és elmentünk híres bledi krémest enni, amit meg is tettünk 3 euro áron.

Majd újból sétáltunk a tó mellett, sütött a nap-meleg volt!

Este a szállodában gyertyafényes vacsorát kaptunk, felszolgálták a vacsit-nagyon jó volt.
korán aludni mentünk, másnap indultunk haza, de nem Szlovéniának jöttünk hanem Ausztriának. Hatalmas hegyeken keltünk át, határ sehol, azt sem tudtunk hol járunk.
Klagenfurt Stadion

Jártunk a felhőkben, felhők felett és kb 1,5 óra után megérkeztünk Klagenfurtba! Nagyon könnyen megtaláltuk a Minimundust (Klagenfurt, Villacher Str).
Minimundus, Ausztria

Itt 12 euro /fő volt a belépő, ez a világ híres épületeinek 1:25-höz kicsinyített, pontos  másai találhatók.

Itt talán 1,5 órát töltöttünk el és irány haza az osztrák autópályán, majd még útközben megálltunk Graz-ban és onnan már 2 óra volt az út hazáig!