2011. szeptember 25., vasárnap

Tenerife-2008. májusában

A Neckermann last minute ajánlatát használtunk ki, mikor utazás előtt alig 10 nappal lefoglaltuk utunkat Tenerifére.
még a repülőgépről....

Nagyon féltem a "nem jó "időtől, széltől stb. Kellemesen kellett csalódnom:)
A repülőgép reggel 6 órakor indult Ferihegyről, ottani idő szerint 10 óra 15 perckor pontosan landoltunk Tenerife szigetén.
a Teide felől mindig be van borulva
A magyar telepített idegenvezető várt bennünket, kicsit megviselten érkeztünk-ott nagyon fújt a szél, de kellemes meleg volt. Az ég viszont a Teide felől mérges kéknek nézett ki. Hamar megtanultuk, hogy nem bánt, csak ijeszteget:) Az ilyen felhők csak a Teide miatt szállnak itt ilyen alacsonyan és ilyen ronda sötétek! Főleg reggel és este!
A szállodánkhoz mi érkeztünk utoljára, mert a reptértől Playa Paraiso volt a legmesszebb, de igy is 1 órán belül a szállodában voltunk. A reptértől a szállodáig foglaltunk egy bér autót az idegenvezetőtől: péntek estétől csütörtök estig: 190 euroért.
Lido
Odahozták helybe a szállodához és ott a recepción kellett leadni a kulcsot!
A szobákat fél pillanat alatt elfoglalhattuk-tisztaság és gyönyörű kilátás fogadott bennünket! A szobánk a medence-Teide-óceán kilátásra nézett!
Szálloda lobby
Szobánk
Az utolsó napokban nem is takarta felhő a csúcsot!
Félpanziós ellátást kaptunk, ami bőven elég volt, sőt-maximálisan elég volt!
Reggeli 7.15-től 10.15-ig volt. Vacsora 18-tól 21 óráig!

A választék mind a két esetben felülmúlta minden elképzelésünket, pedig már jó pár helyen jártunk!
Első nap-érkezés után- lementünk a LIDO-tengervizes medencéhez, ami a szálloda alatt van.Este 6-ra hozták az autót, majd vacsi után elmentünk felfedezni a környéket, majd
Playa de las Americas

Playa de las Americast, Costa Adejét stb. Autópályán percek kérdése! A szálloda egy hátránya, hogy elég messze fekszik ezektől a helyektől, főleg gyalog és sötétben. Másik megoldás a taxi lett volna.
Második nap elmentünk Los Gigantes-hez, a gigantikus sziklákat megnézni.
Los Gigantes

Tényleg hatalmasak. Mindenhová oda lehet találni, jól ki van táblázva minden, bár egy hét után könnyebben ment!

Los Gigantes után irány Masca-a Teno hegységben! Csodálatosan sütött a Nap, de ott mégis fagyos volt a levegő! Nem tudtunk a másik oldalra átmenni, Csak Masca-ig jutottunk-onnan visszafordítottak minket, mert rally verseny volt a Teno hegységben és Masca-tól indult:(
Masca felé

Tovább mentünk Icod de los Vinos-ba, az 1000 éves sárkányfához. Azon az oldalon eléggé lent lógtak a felhők.
Icod de los Vinos

Mikor visszaértünk az óceánpartra, ott nagyon jó idő volt és 7 ágra sütött a Nap!

Irány az arenai fekete homokos strand a délután többi részében.
Arenai strand-fekete homokos

Harmadik nap: Irány az észak-déli autópálya Candellaria-búcsújáróhely, majd Puerto de la Cruz-LORO park.
Candellaria

Ez fantasztikus mind gyereknek, mind felnőttnek egyaránt! Ahogy az egész meg van szervezve, felépitve, a tisztaság, pontosság és az állatvédelem, nekem nagyon tetszett: Főleg az orca show, ami a floridai Orlandon kívűl egyedűlálló! Puerto Cruzban sétáltunk az óceánparton, megnéztük a Lido Martiánezt, a város fantasztikus!
Loro Park bejárata
Loro park: delfin-show
Felirat hozzáadása
Orca-show

Hazafelé rövid látogatás a güimar-i piramisoknál és irány a szálloda.
Puerto de la Cruz
Puerto de la Cruz: Lido Martianez
Güimar-i piramisok
Santa Cruz de Tenerife
Puerto de la Cruz
Negyedik nap irány a Teide!

Arona- Vilaflor irányból közelítettük meg, több helyen megállva és fényképezve! Éreztük, hogy megyünk felfelé, mert hiába sütött a Nap, nem volt gatyarohasztó meleg! A levegő viszont nagyon tiszta volt. A Los Roques-nél sziklamászás, majd onnan irány a felvonó fejenként 24 euro volt oda-vissza.
Los Rockes és a Teide
Teleferico
Hó a Teidén májusban
Pár pillanat alatt felrepít 3555m magasra! Érdekes módon nem volt olyan hideg a levegő, mint amire én számítottam.
Láttunk havat, ami nem olvadt el:) Látni lehetett La Palma szigetét, a sziklák nagyon picinek tűntek. Az út csak egy szalagnak a messzeségben.
Nekem rettenetesen megfájdult a fülem és a fejem, gondolom a magasságtól.
Ott lenn már lehetett érezni a kénes szagot, gondolom gőzök- gázok szivárognak a kráterből.
Teide után irány a szállodánk medencéje és a hűsítő "habok".

Ötödik nap: Irány Santa Cruz és Ott is körülnéztünk az Afrika Miasszonyunk Piacon-gyümölcsöt vásároltunk-nagyon hangulatos. Majd Tenerife legszebb sárga homokos strandja-Playa de las Teresitas következett. Állítólag a Szaharából töltötték fe, nagyon szép, csodaszép kék a víz és mivel hullámtörő gát van építve a strand köré, így nem is hullámzott a víz. A víz hideg volt, de mégis jól esett!
Playa de las Americas
Santa Cruz de Tenerife

Strandolás után kora este irány haza.Ekkor csöpörgött egy picit az eső kb. 2 percig.
Hatodik napra megtettünk 1000 km-t és úgy elfáradtunk, hogy a fáradalmainkat a szálloda medencéjénél este pedig a városban pihentük ki.
Hetedik nap újból a Playa de la Arena-i fekete homokos strand következett. Itt nagyon szép ez a fekete vulkáni homok, de rettenetesen forró tud lenni:) nem lehet rálépni.
Aloe ültetvény

Itt a hullámok már elég veszélyesek és nagyok, de a forró napozás után isteni volt a hideg habokban hűsölni.
Utolsó vacsora, majd kulcs leadása és irány az ágy!

Nyolcadik nap reggel meg jött értünk a transzfer és vitt bennünket a reptérre:(