2011. augusztus 10., szerda

Rab-sziget, Horvátország -2011.augusztus 14-18 / 5 nap

Rab város
Augusztusban 4 napot megint a horvát tengerparton töltöttünk. Szállást szerettem volna előre lefoglalni, apartman szóba sem jöhetett, így a www.adriaonline.hu oldalon találtam erre a szállásra a legkedvezőbb ajánlatot. Más utazási oldalakon több mint  100 euro volt  a különbség!
A szállás amit kinéztem, foglaltam, és fizettem: Hotel International, Rab.
Jablanac: innen indulnak a kompok Rab-szigetre
Reggel nem indultunk korán, az úton gyorsan tudtunk haladni-arany szabály, hogy Horvátországba nem szabad szombaton menni- mi is vasárnap indultunk. Az út nem volt forgalmas, 2 kapun haladtunk át: az első díja 36 kuna a 2. kapué 52 kuna volt.

Az utolsó hely ahol lejöttünk a pályáról Senj volt, innen még 38 km-t kellett tekergőzni a tenger melletti szerpentinen, kb 40-50-el, ami nem gyorsította fel a haladásunkat. Könnyen megtaláltuk a Rab-szigetre vivő komp lejáróját Jablanac településen. Erről azt és csak  kell tudni, hogy pirinyó falu és egyirányú a közlekedése: 4db komp járt felváltva. A jegy 16 kuna volt /fő, 98 / auto. Majdnem 2 órát vártunk arra, hogy átjussunk a szigetre, pedig, mint írtam 4 komp járt folyamatosan, csak hatalmas volt a tömeg!
 Az út pedig csak 3 km-es és kb 15 percig tart.
Jablanac
Minden gond nélkül átjutottunk és irány a Rab-sziget, Rab városa. Az 1. meglepetés akkor ért bennünket, ogy a szállodához nem lehet odamenni, mert zárt parkoló az egész kikötő, óváros. De mégis: a szálloda papírjával beengedtek.o) ám a  szállodába érve közölték velem: nincsen szabad szobájuk, menjünk át egy másik szállodába, ők várni fognak: Grand Hotel Imperial, Rab. Igazából szintén a belvárosban volt, csak az autó miatt kellett körbe menni.
Hotel Imperial épülete
A Hotel Imperial egy 4 *-os szálloda, ami egy fenyveserdőben fekszik, nagyon nívós, de nem fiataloknak való. Parkolója nagy, árnyas és nem kell külön fizetni érte, a szállodához viszont csak sorompóval lehet bejutni!
Én csalódottan elfogadtam a tényt, hogy ez van: egy nívósabb szállodát kaptunk, de a medencét semmi nem tudta pótolni, ami miatt a másik szállodát választottam:((((
Megérkezésünkkor be is tudtunk csekkolni, nagyon szép és színvonalas volt minden!
Szobánk

Még jó, hogy öltöny nem kellett a vacsorához-mert erre nem készültem!Minden asztalnak külön pincére volt....
Étterem
Megérkezésünk után becsekkoltunk, átöltöztünk és elmentünk Lopar városába. Itt a Paradicsom parton ahol több km-es homokos part fogadja a nyaralókat, a víz pedig majdnem 1 km hosszan alig ér térdig és 40 fokos, nagy élmény volt egy ilyen fárasztó nap után csak feküdni és napozni.
Lopar: Paradicsom -part

Vacsora előtt értünk vissza. Vacsi 19 órától volt, ami szerintem késő.
Félpanziós ellátást fizettünk: itt minden benne volt: borok, sörök, üdítők, ásványvíz, forrócsoki, kávék stb. Fagylalt, sütemények, meleg és hideg előételek. Csak a menüvel voltak gondjaink az konkrétan nem ízlett, de amit az előbb felsoroltam azzal is bőven jóllaktunk:)
Hotel Imperial: Lobby rész
Rab kikötő
Óváros
Kikötői sétány
Este kisétáltunk a kapun és Rab város központjában voltunk- a kikötőben. Itt kerestünk egy számunkra szimpatikus hajót, amivel másnapra kirándulást terveztünk. szempont volt, hogy ne legyen nagy, legyen rajta napozó rész és ne székeken kelljen ülni. Megtaláltuk:
egész napos programot ígért, ebéddel: 150 kuna/ fő árért.
Második nap a tökéletes reggeli után szigettúrára:
több helyen lehetett fürdeni, sznorizni, majd a nap végén jártunk Pag szigetén is, ott fagyiztunk, kávéztunk és alig vártuk, hogy vége legyen a napnak, nagyon kiszívott bennünket  a Nap és  a víz!
Kirándulni megyünk
"Mesekék"
Lakatlan sziget
Pag szigetén

Harmadik napunkon visszamentünk Loparba, béreltünk napágyat és napernyőt. Délben a strand melletti vendéglátó egységben ebédeltünk-és nem maradhatott el a jeges kávé sem. Nagyon meleg volt-mondhatnám hőség.
70 kuna volt a szett bérlése
Délután 16-ig bírtuk, majd vissza indultunk a szállodába.
Átöltöztünk, zuhany majd elmentünk le  a városba, bejártuk a várfalakat, a harangtoronyba nem tudtunk bemenni zárva volt,  sétáltunk a kikötőben,megnéztük a városi strandot ahol mélykék volt  a víz! Rab városa nagyon elit hely, nagyon sok idősebb olasz és svájci vendéggel. Olyan tiszta kikötőt és várost mint ez-még nem láttam sehol. Nem volt bűz és kosz-szinte szó szerint illatozott minden!
Jártunk a  csodásan gondozott mediterrán kertben, majd sétáltunk megint  a szűk városfalak között. Majd Megint befizettünk egy másnapi hajó kirándulásra-csak egy más irányba.
Szállodánk teraszán
Esti séta
A város nyugati oldala

A mediterrán kert

Negyedik nap reggel a hajó szintén 9-kor indult, csak már sokkal többen voltunk-ami nem tetszett, de még mi így is jobban jártunk, mintha más hajóval mentünk volna-amit dugig tettek utasokkal.Odáig mentünk, ahol a kompok járnak-ott volt egy csodaszép fjord-smaragdszínű vízzel, halakkal.
fjord
Börtön sziget
Ebéd a hajón
Nagyon hideg a víz!

Innen elmentünk a börtön-szigeteket, az egyiken Tito idejében csak női rabok -a másikon csak férfi rabok éltek. Dél körül értünk ide, rohadt meleg volt! Másfél órát strandoltunk-itt hideg volt a víz a sziget más helyeihez képest. Itt kaptuk meg ebédünket  a hajón.
Innen elég hosszú ideig hajóztunk egy lakatlan szigetre, amin csak egy kis étterem volt. Itt ettünk jégkrémet, vizet, és alig vártuk, hogy visszaérjünk a kikötőbe. Kihasználta  a kapitány az időt, majdnem 18 óra volt mire visszaértünk a kikötőbe.

Vacsoráztunk, majd összepakoltunk másnapra.
Utolsó napon reggeli után lecuccolunk a kocsiba, kicsekkoltunk a szállodából és elindultunk haza.
Az út 8 óra hosszat tartott, ami végtelenségnek tűnt.