2011. július 1., péntek

Kilátás a szobából
Befelé a szigetre

Omisalj, óvárosa

Július elején elhatároztuk, hogy "csak úgy " leruccanunk a "tengerpartra", ami nekünk minden különösebb jelző nélkül a horvát Adria.

Addig kerestem, míg találtam: a  www.csak1utazas.hu volt éppen akcióban az út: 4 nap/3éj 2 fő részére félpanzióval, szállodában: 50450 ft-ért. Gondoltam megpróbáljuk. Mint utólag kiderült  a Budavár Tours által szervezett út volt, amit megvásárolhattam- egy pénteki napon volt az aukció- hétfőn még nem tudtuk, hogy mikor megyünk (nem rajtunk múlott).  Számunkra  a következő vasárnap felelt volna meg, ráadásul biztosra akartam menni: nagyon jó időnek kellett lennie, hogy 4 napunk jól teljen, így az időjárás -jelentő oldalakat is kutattam: www.accuweather.com.
Itt július 10-től kimondottan felhőtlen, nagyon meleg időt jelzett:o)
Az iroda munkatársa mikor jelentkezett, megkérdezte, hogy mikor mennénk: én mondtam, hogy most vasárnap......
Sikerült, másnap küldte a vouchert, ami Krk szigetére, Omisalj városába szólt, a Hotel Adriatic-ba.
Itthonról reggel 7 óra körül indultunk el, végig autópályán haladtunk, 2 x fizettünk díjat: 1 x 36 kunát, 2. alkalommal pedig 52-t.
A harmadik fizetés  aKrk szigetére bevezető hídon történt: 10 kuna a díj befelé, kifelé nem kell fizetni. Nagyon hamar kb 2 óra utazás után ki volt írva  apályán: OTOK KRK-itt kellett erre kanyarodni, illetve a pálya itt véget ért nekünk. Innen kb 7 km-es szerpentin vette kezdetét, csodaszép kilátással a tengerre, az olajfinomítóra: itt van Kraljevicán az ADRIA kőolajvezeték vége. Vagy eleje?
Omisalj az első település Krk szigetén, nem sok minden van, mégis vasárnap reggel lévén hatalmas volt a forgalom, de nagyon hamar megtaláltuk a szállodát: ahogy beértünk a településre: mindjárt/élesen jobbra és csak tovább míg visz az út. Itt nagy parkoló, még nagyobb autótömegek, rohadt meleg. A hőmérséklet nagyon felszaladt, hirtelen az útközbeni 20 fokról 28-29 fok lett. Háromnegyed 11 körül őrült meleg volt már, akkor mentünk be a recepcióhoz: meg is kaptuk a szoba kulcsokat. Felmentünk a 3. emeletre, a 302-es szoba volt a miénk: sajnos nem volt lift, de a csigalépcső viszonylag nem volt magas, de mire felértünk : megéreztük, leizzadtunk:)))
A szoba még nem volt kitakarítva, de legalább a tengerre nézett, nagyon jó kis erkéllyel rendelkezett, ahol 2 szék is volt.
Vissza lementünk, a kulcsot visszaadtuk, azt a választ kaptuk, hogy 1 óra múlva kész a szoba, bár 14 órától lehet elfoglalni a szobát-így is előbb kaptuk meg-nem szólhatunk 1 rossz szót sem: sőt a recepción beszéltek magyarul, ami a horvátokra nem jellemző! A kocsinál átöltöztünk és irány  a tenger. A szállodának volt homokos partja, betonozott mólója, köves partszakasza is. Mindegyiket kipróbáltuk, maradtunk a homokosnál. Matracokkal, gumi karikákkal egészen 3 óráig ki sem jöttünk a vízből, a tenger nagyon jó meleg volt, a levegő pedig forró.
16 óra körül felmentünk a szobánkba, ami már ki volt takarítva és felvittük a csomagokat-na nem mondom, hogy nem vert le a víz: lift nélkül felcuccolni.... 2 x fordultam, hogy ne anyunak kelljen cipekednie.
Lezuhanyoztunk és úgy elaludtunk, mintha hegyet bontottunk volna egész nap, csak a vacsorára ébredtünk: 19 órától volt vacsora-legalábbis nekünk ezt mondták, bár az utolsó napon kiderült: 18.30-tól.
A vacsora kellemes csalódás volt: igazi svéd asztalos, én nem tudok kifogást emelni semmi ellen.Az étteremnek volt egy klímás része és egy félig nyitott része is. A főételek: leves, többféle hús, tésztafélék, hideg tésztasaláták. Sütemények többféle változatban: mindent folyamatosan töltöttek, mindenkinek minden jutott. A salátádat Te magad állíthattad össze, 4 féle öntettel ízesíthetted.
 Ráadásként volt minden este joghurt és gyümölcs is. Természetesen minden este volt hal valamilyen formában.

Este vacsi után, mivel halálra ettük magunkat :gondoltuk járunk egyet: ami itt egyet jelentett a hegy/domb 15%-os út megmászásával. Hát mit mondjak? 29 fokban este? Soha többet, szakadt rólunk a víz. Végre beértünk a városka központjába, ahol több pékség, kisbolt, bankautomata-használtuk is- volt fellelhető.
A központ főtere és maga a település nem nagy: szűk utcácskák, mini térrel, ingyenes wi-fi nettel a posta előtt, fagyizókkal, kávézókkal, sörözőkkel-nagyon hangulatos- és csendes! Vacsi után több szállodai vendég itt töltötte el az este többi részét!

Elsétáltunk a várfalhoz-onnan lenéztünk a lepusztult Ucka Hotelhez, majd a  kikötőre... Visszasétáltunk a szállásunkra, neteztünk a recepció mellett saját géppel majd aludni tértünk.
Olyan őrölt meleg volt a klíma hiányában, hogy alig tudtunk elaludni... Másnap reggel korán ébredtünk, reggel 7-9.30-ig volt reggeli. Itt is volt bőven választék: műzli, joghurt, kenyér többféle, szalámi 2-3 féle, sajt 2 féle, zöldségek, tojás, vaj stb. Tea, kávé stb. aki ebből nem tud választani az nem is akar!-ez volt a véleményem!

A második napunkat matrac vásárlással kezdtük és beköltöztünk a vízbe: máshogy ezt a napot  sem lehetett kibírni.
Dél körül  a tengerparton beültünk egy pizzéria szerűségbe. nem kellett felöltözni: ettünk egy pizzát ketten, 30 kuna volt és nagyon ízlett! Fagyi kelyhet és kávét fogyasztottunk mellé. A minőség nagyon jó volt az árak még jobbak!

Majd visszaköltöztünk a vízbe. Öt körül mentünk fel  szobába és a vacsorához összeszedtük magunkat:o)

Vacsora után autóval indultunk neki esti kiruccanásunknak: megkerestük az előző nap felülről látott kikötőt és a strandot, illetve az Ucka Hotelt is-ez nagyon le van pusztulva, körbe is van kerítve: gondlom a baleset veszély miatt.

Majd irány: Krk városa, ami tőlünk 22 km-re volt. Kacskaringós, de nagyon jó minőségű úton jutottunk el ebbe a városkába. Letettük az autót egy mellékutcában, majd irány  a tengerparti promenád: Na itt volt élet! Szó szerint hömpölygött a tömeg, nem volt egy üres hely az éttermekbe, a tengerparti korzón.

Nagyon hangulatos volt a hely, a hajók bent álltak és másnapra kínálták különféle útjaikat; kirándulásaikat.
Végigsétáltunk az óváros hangulatos falai között, megmásztuk a várfalat, a honnan csodaszép kilátás nyílt a lemenő napra, a feljövő holdra és a kikötőre illetve a tengerre.

Krk város várfalai között élénk esti/éjszakai élet folyik, egy koncert kezdésének voltunk tanui. Nagyon hangulatos maga a Frangepánok vára, elég jól megmaradt-nagyon hangulatossá teszi a várost.
Nyüzsgés, kirakodóvásár, fagyizók-fagylalt pultok sokasága-ez is jellemző Krk belvárosára, na és  a tömeg.
Jó nagy séta után haza indultunk, de  a hőség miatt a szállodánkban még a teraszunkon ücsörögtünk és néztük, hogyan világítja meg a hold a tengert előttünk: hogyan kezd ezüstösen csillogni a víz !

Reggeli után irány megint a strand, 14 órakor hajókirándulásra megyünk. Addig kibírjuk a napon. Kettőkor odamentünk, hogy: na akkor megyünk: de a kapitány azt mondta, hogy 4 fővel nem megy sehová, majd következő nap:((((
Maradtunk a strandon. Vacsi után megint autóba ültünk, de most nem jutottunk be Krk városába, csak a szélére, mert egy bevásárló központnál elakadtunk és innen már csak visszafelé mentünk.

Másnap reggel-utolsó napunkon-reggeli után lecuccoltunk a strandra, kijelentkeztünk a szállodából és irány  a part. Láttuk, hogy indul hajó és megkérdeztük hová és mennyiért. Egy idegen csoport volt, de a kapitány mondta, hogy  a híd lába körül mennek, kb 2 óra és 70 kuna/fő. Mi mondtuk OK! És csak úgy matracokkal, cuccokkal felugrottunk  a hajóra és el is indultunk.

Nagy élmény volt a partot a tenger felől is látni. Na meg mikor  a hidat megpillantottuk! Alatta áthaladni is nagy élmény volt!

Jadranovo-ig mentünk, ott fordultunk meg, majd Kraljevica: Uvala Scott Hotelt láthattuk a víz felől. És akkor mondta a kapitány, hogy az a kőolaj finomító amit látunk : ott van az Adria kőolajvezeték is.
Visszafelé is áthajóztunk a híd alatt, majd visszatértünk a szállodához.

Sajnos véget ért ez a  röpke nyaralásunk, de legalább amilyen rövid volt-olyan jó időt fogtunk ki! Fél 1 körül indultunk a szálloda parkolójából és 15.30-re értünk haza, Nagykanizsára. Semmilyen dugó, baleset, nem nehezítette az útúnkat!