2010. december 11., szombat

Firenze-Pisa-Cinque Terre-La Spezia-Lerici-Porto Venere 4 nap 2010. augusztusában

Nagyon szerettem volna látni ezt a szépséges vidéket, a Cinque Terre-t és a tengerpartot ami körülötte van.

Egy vasárnap (augusztus 1-2) éjfél előtt indultunk, mert tudtam, hogy hosszú az út és sok mindent szerettünk volna látni!
Szlovénia-Velence-Padova-Bologna-Firenze-Pisa-La Spezia útvonalon mentünk kb. 950 km-t tettünk meg.
Az autópályadíj közel 90 euro-ba került + szlovén pályamatrica 4200 ft /7 nap.
Vissza Parma-nak jöttünk, rövidebb volt az út, de nem sokkal olcsóbb.

Első megállónk Firenze volt, ahol a Piazzale Michelangelo-n tettük le az autót, (ezt a tippet kedves fórumos társaimtól kaptam, amit nem győzök megköszönni) itt biztonságban van és nem kell fizetni. A ráadás az, hogy csodaszép a kilátás/rálátás a városra! Aki még nem járt itt mint mi az csak tátja a száját micsoda fenséges kilátás bontakozik ki a szemünk előtt! Aki meg járt az tudja, hogy mi vár rá!
Piazzale Michelangelo-itt parkoltunk

Be tudtuk célozni, hogy hová megyünk és mit fogunk megnézni!
Lesétáltunk a városba, kb 10 perc alatt lent voltunk a város régi részében, ami fallal van körbevéve, majd irány a Ponte Vecchio Firenze legrégibb hídja- ami számomra eddig csak képeken létezett az most valósággá vált. Arany üzletek tömkelege, elegánsabbnál elegánsabb boltok egymás mellett, a sok nézelődő és várárló-csoda, hogy nem dől össze, vagy nincsen korlátozva  a forgalom rajta.
Az a nyugodtság, elegancia ami ebből a városból sugárzik, az mindjárt "lejött" ahogy elindultunk a híd felé, át a belvárosba. Nem volt őrült forgalom, nem akartak elütni, sőt nem volt olyan érzésem sem, hogy ki akarnak rabolni!

Igaz minden 50 m-en állt egy-egy rendőr illetve rendőrhölgy, de jó érzés volt látni, ahogy segítenek az eltévedt turistának.
A híd nagy élmény volt, főleg a rajta lévő arany üzletek:o)
A város és maga a folyó, na meg az épületek jellegzetesen sárgák, olyan, mintha sivatagi homokvihar fújta volna be őket a sárga többféle árnyalatával:
ez volt az első szembetűnő dolog, amikor megpillantottuk a várost még felülről.
Nagyon meleg volt, viszont nem volt őrült turista áradat, bár azt nem mondom, hogy kevesen voltak.
Az Arno nagyon vízszegény létét mutatta, alacsony volt a vízállása, bár a hídon átmenet baroni nagy halat láttunk úszkálni a vízben.
Firenze: Ponte Vecchio

Át a hídon, majd Palazzo Vecchio és a tér ami előtte van, körben a kis árnyékos utcákon sétáltunk, majd fagyiztunk, sütiztünk.
Átsétáltunk az Uffizi-hez tartozó épületek között/ mellett.
Megnéztük a Dómot, a tornyot és a kápolna hármasát is. Nagyon tetszett a fehér alapon csíkos színezete-mintázata.
Hihetetlen pici helyre vannak bezsúfolva, és ráadásul a konflisok is itt "parkolnak".
A lovak tiszták és szinte azt mondhatom, hogy jó illatúak!
Firenze
Nincsen piszok és szemét- TISZTA az egész város!
Szinte éppen csak ízelítőt kaptunk ebből az elegáns városból, de amint tehetem szeretnék visszamenni, mert nagyon megfogott a nyugodtsága, eleganciája, amit a déli városokban nem találtam meg. Firenze egy csoda! Szerintem mindenkit magával ragad, még ha csak pár órácskát tölt el a városban-ahogy mi is!
Firenze-Uffizi
Pisa

Visszamásztunk a hegyre-na ez kicsit húzosabb volt, mint lefelé.
Innen indultunk tovább Pisa felé, itt be a kis várfalon át és letettük az autót egy fizető parkolóba és elgyalogoltunk kb: 400 m-re lévő Csodák teréhez, megnézni a tornyot, a Dómot és a keresztelő kápolnát.
A torony olyan, mintha nem is valódi lenne-olyan "mű" hatása volt számomra. Csodaszép zöld gyepen a fehér épületek csak úgy vakítottak. A gyepen piknikező turisták százai...
Itt rettenetesen sok ember volt, egyikbe sem mentünk be, sorok álltak mindenhol. Itt elég volt 1,5 óra.
Carrarai hegyek a távolban

Útunk a szállásunkra: La Speziába vezetett, útközben elhaladtunk a  Carrarai-hegyek mellett, amik messziről fehérlettek az ott bányászott márványtól!
Hotel Nella

La Spezia hatalmas, nehezen találtuk meg a Hotel Nella-t, ami egy remek szálloda, de messze van a központtól-ez az egy hátránya van-bár a reggeli és a személyzet I. osztályú!

Kb este 8-ra értünk a szállodába-jó hosszú volt ez a nap és alig vártuk, hogy pihizhessünk, másnap túra várt ránk, de előbb még felfedeztük, hogy honnan indul másnap hajó Cinque Terre-re.
Pisa

A város nagy, a kikötő szép, de még szebb lenne, ha nem lenne körbezárva fallal és szögesdróttal, na meg kamerákkal-le van zárva az egész tengerpartja a haditengerészet által. Hatalmas hadihajók állnak körben a kikötőkben, láttunk vadászgép szállítót is és állandóan köröznek a katonai helikopterek.
La Spezia: Kikötő, reggel

Egy alkalommal 17 hadihajót számoltunk meg, nem is akármekkorákat, sajna ez miatt élvezhetetlen La Spezia! A kikötőnél  a korzón nincsen semmi élet, főleg ami egy ekkora nyári, kikötővel rendelkező várostól elvárható lenne. Ez nagyon negatív élményként hatott mindegyikünkre, még egy jó pizzériát sem találtunk, bár lehet, hogy mi voltunk bénák, bár nem hiszem.
Porto Venere

Másnap reggel (augusztus 3.) korán keltünk és irány le a kikötő, amit még este felderítettünk.
Letettük az autót a Jolly Hotel előtt, fél 10-től 19-ig fizettünk 19 eurot-gondoltam biztos ami biztos, meg idegen helyen jobb a békesség : az autót sem tilos helyen, sem fizetés nélkül soha nem hagyjuk ott!
Vettünk egész napos hajójegyet oda-vissza, ami 25 euro/ fő volt, bármikor kiszállhattál  amikor megállt a hajó 5Terre településeinél és visszafelé is bárhol visszaszállhattál a hajóra.
Mi La Spezia-ból hajóztunk, az 1. megálló Porto Venere, itt kiszálltunk és fél óra múlva indult egy másik hajó-át kellett szállni .
Porto Venere

Porto Venere nagyon szép, hangulatos kikötővároska és nagyon hasonlít Cinque Terre falvaira.
Innen 11-kor indultunk tovább és kb 20 perc múlva meg is érkeztünk Riomaggiore-be, ahol mi kiszálltunk, felmásztunk a városba a kikötőből és vettünk jegyet a Cinque Terre Nemzeti Parkba 5 euro / fő és ezzel túrázhatsz a kék ösvényen.
A hajóról: Porto Venere

Riomaggiore a tengerfelől
Mi a Via dell Amore-n (Szerelmesek ösvényén) kezdtük Cinque Terre falvainak meglátogatását.
Riomaggiora

Riomaggiore
Riomaggiore-ből Manarola-ba
Nagyon szép a kilátás, persze tele van lakattal az egész és emléktáblákkal, a forgalom most szerencsére nem volt vészes.
alagút az ösvényen

Ez a táv 1,2 km és kb 30 perc alatt nem rohanva megtehető és Manarolá-ban érsz ki. Itt éppen csak elértük a 12.40-es hajót ami vitt tovább- mert elnézegettük az időt a csodaszép kilátással sem tudtunk betelni-Vernazza-n keresztül Monterossoba.Mi végcélnak Monterosso al Mare-t néztük ki utunk végcéljának, nem utolsó sorban a nagy meleg miatt a csodaszép strandja miatt.

Útközben megcsodáltuk Vernazza-t és Corniglia-t -utóbbihoz nem megy be a hajó itt szálltunk ki és alig vártuk, hogy találjunk egy strandot, ahol csobbanhatunk végre!
Manarola-vasútállomás

A legdrágább helyre jöttünk: 8 euro / fő volt egy napágy ernyő nélkül, de 4 órát mégsem szerettem volna a földön feküdni! (előtte a másik starndon 15 euro volt a napágy!)
A tenger színe fantasztikus_ csodaszép kék, mintha  a Karib -tengeren jártunk volna! nagyon tiszta a víz-hatalmas élmény volt itt strandolni.
Vissza a 17 órakor induló hajóval jöttünk, ami 18.10-re ért Porto Venere-be és innen még át kellett szállni a  La Spezia-ba tartó hajóval- ami bevárta a mi hajónkat mert a nagy hullámzás miatt késett!
Corniglia-ide nem megy be a hajó
Vernazza: nem szálltunk ki
Monterosso al Mare
Monterosso
A világ legdrágább strandja
Kék mint a Karib-tenger:o)

Nagyon szép kirándulás és maradandó élmény volt ez a nap is!

Lerici
Harmadik nap(augusztus 4.) csak strandolni szerettünk volna és Lerici-re esett a választás, mivel nagyon közelebb nem volt más. Egészen Lerici határáig szintén körbe van kerítve  a tengerpert a haditengerészet miatt. jó sokat mentünk autóval, mire találtunk normális strandot. Az autót egy több szintes parkolórészen tettük le, szintén biztonságban.
A strand itt is homokos, van fizetős és nem fizetős része, nagyon kulturált mindegyik, délután 16-ig bírtuk a kb 34 fokban.
 Este viszont gondoltunk egyet és át autóztunk a szerpentines utón Porto Venere-be, amit nem bántunk meg-csodaszép volt kivilágítva!
Porto Venere este
Porto Verere kivilágítva
Csütörtök délelőtt (augusztus 5.) , a tervezettnél 1 nappal korábban indultunk  haza, mivel olyan vihar kerekedett és nem akart elállni az eső. Nem tudtunk mit csinálni-és nem is állt el az eső- egész hazáig esett....Szlovéniában le kellett állni, mert úgy esett, hogy nem láttunk semmit és rettegtem a villámoktól!

Egész úton zuhogott... nem is akárhogy-halálfélelmem volt.

Minden esetre megint maradandó élményekkel és emlékekkel jöttünk haza, amit senki nem vehet el tőlünk:o)))Olyan csodaszép helyen jártunk, hogy nehéz ezt leírni, inkább meséljenek  a képek!

1. Cinque Terre nekem is egyik vágyott helyem, de a párom nem szereti az olaszokat és nem bírom rávenni olasz utazásra. :-( Phuketet már elolvastam, jó, hogy csináltál blogot!!!! Várom a folytatást is! :-)